Thursday, February 19, 2009

Kuliah - Minhajul Abidin - Tuan Guru Ustaz Mokhtar Bin Senik


Assalamulaikum.


Kuliah semalam di Surau Indera Mahkota 3. Masa nak balik kerja Najib bagitau ada kuliah di situ. Plan asal di Arrasyidin - Tafsir Al Munir tapi bila dengar nama Ustaz yang mengajar cancel la pergi Arrasyidin.
Hari selasa kelmarin Ustaz ada datang masjid balok untuk kuliah tafsir Al-Baqarah tapi aku tak pergi sebab hari selasa kelmarin kena keluar ke Kuantan nak cari mesin henjut buai di Tunas Manja Transit point. Adik Zahra dah start tak boleh tinggalkan soraang2 kat buai. Asyik nak kena henjut je... terpaksa juga cari mesin tu. So miss la nak dengar kuliah ustaz.. Nasir cerita sedap pulak kuliah malam tu.. mmmm apasal la tak tinggal kat Nasir je MP3 recorder.. tak de rezeki la tu..Alhamdulillah.


Minhajul Abidin merupakan sebuah kitab karangan Imam Al Ghazali salah satu kitab tasawuf yang amat terkenal di sebelah kita (asia tenggara ) dan kitab terjemahan melayu dikarang pula oleh Sheikh Abdullah AlFatoni... Memang lama sangat nak cari..Alhamdulillah segala pujian hanya bagi Allah atas nikmatNya ada juga rezeki hamba mu ini Ya Allah belajar kitab ni...


Rakaman kuliah kitab ada di link dibawah ni... mari berkongsi ilmu.. mudah-mudahan bertambah iman kita..bertambah amal kita..Aminn Ya Rabbal Alamin..


http://www.mediafire.com/?sharekey=f0c413c0146662a94012e8015643d9c85ad2c4272b531993

No comments:

Post a Comment